Our first days! - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Rick en José - WaarBenJij.nu Our first days! - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Rick en José - WaarBenJij.nu

Our first days!

Door: José & Rick

Blijf op de hoogte en volg Rick en José

15 September 2014 | Singapore, Singapore

Hallo allemaal,

Even een berichtje uit het zonnige Australië! En een samenvatting van onze eerste dagen op deze reis.

Na twee lange vluchten met veel turbulentie, kwamen we op donderdag aan in Singapore. De eerste vlucht was chillie, dit vliegtuig zat niet vol en daardoor konden we dus languit liggen en genieten van de films;) De tweede vlucht, van Dubai naar Singapore was een stuk onrustiger en in een vol vliegtuig. Nog steeds best aangenaam hoor, Emirates is een prima vliegmaatschappij.

Eenmaal in Singapore werden we opgewacht door onze reisleider Andrew! Applaus voor Andrew! Leuke en grappige reisleider. Hij heeft ons goed kunnen vermaken in de dag dat we in Singapore waren. In het hotel hadden we wel wat problemen. Allereerst werken de mensen daar erg sloom (of wij zijn in NL erg gestrest ;)). We werden in een ander gebouw gezet dat de rest van onze groep, we kregen daarna echter een grotere kamer aangeboden. Achteraf, waar we eigenlijk pas de dag erna achterkwamen, bleek het een minder goede kamer te zijn. Ergens achter een bank zat er een flink groot gat in de muur, waardoor het enorm tochte in de kamer, en waar gemakkelijk diverse beesten door naar binnen konden. Daarnaast bleek er naast ons bed een flinke plasvlek te zitten. Toen de airco eenmaal uit was in de kamer, stonk het erg naar plas. Dit bleek een grote vlek naast het bed te zijn. Van mens of beest, geen idee;)

'S avonds hebben we Aziatisch (noodlening en rijst) gegeten, en hebben we een taxi naar het centrum gepakt. Hier hebben we gezellig wat biertjes en wijntjes met Marcel en Sharon gedronken. Bovenop een dakterras van een bar aan de clubstreet. Hier hadden we uitstekend uitzicht op de skyline van Singapore. Een gezellig avond!

De dag erna werden we met de bus opgepikt en kregen we een stadstoer van Andrew. Eerst wat Botanische tuinen en erna een rondje door Indiatown en Chinatown, waar we een chinese tempel bezochten. Dat was erg speciaal want dat hadden we nog nooit gezien. Hierna zijn we naar het vliegveld gebracht om vervolgens naar Sydney te vliegen.

Van Singapore naar Sydney vlogen we met Qantas, waar we helaas minder ruimte hadden en niet goed konden slapen.
Eenmaal aangekomen in Sydney kwamen we gelukkig goed door de duane ;) (je moet trouwens briefjes invullen waar je moet noteren of je iets van verboden middelen mee neemt). We (en onze tassen) werden gecontroleerd door een schattige beagle drugshond:)

Op het vliegveld werden met een shuttlebus naar ons hostel gebracht. Het duurde even voor we onze kamer in konden, maar uiteindelijk konden we onze spullen in de kamer droppen en een lekkere douche nemen. We slapen met 4 anderen op een kamer, waarvan 1 reisgenoot, 2 nederlandse jongens en een brits meisje. De hele dag wakker blijven was het moeilijkst, na zo'n lange en vermoeiende vlucht. Het is ons Bijna gelukt, bijna;)

's avonds waren we enigsinds over onze slaap heen, en was er een BeerPong toernooi in de bar beneden ons hostel. José vormde een team met onze reisgenoot Lars, en Rick met onze reis en kamer genoot Daniel. Het toernooi verliep voor José en Lars wat minder goed dan voor Rick en Daniel. We hebben de finale bereikt, en op 2 cups na net niet gewonnen. Hadden we wel gewonnen, dan kregen we 100 dollar aan drankjes. Helaas werden we dus in de laatste ronde verslagen door de organisatoren;) Wel deden er rond de 30 teams mee, dus voor de eerste keer was het vrij goed verlopen. Een gezellige eerste avond dus!

De dag erna zijn we Sydney gaan verkennen. Het Opera House, Harbour Bridge, een Feel-Good Market, alles hebben we even bekeken. De stranden komen de komende dagen aan de beurt. Het was lekker weer, en dit gaf een mooi zicht op de stad.
'S avonds zijn we nog even in het cafe van de hostel geweest waar een jongeman goede muziek speelde/zong.

Vanmorgen hebben we een orientatie van de Work & Travel company gehad, zoals het openen van een bankrekening, visum, activiteiten die je kunt boeken enz. Vandaag gaan we misschien naar Bondi beach en op zoek naar een nieuwe hostel (morgen moeten we weg uit onze hostel).

Dus.. we vermaken ons prima! Tot snel!
Liefs, José & Rick

• 15 September 2014 - 06:40

Cor:

Ziet er zo gezellig uit,nog veel plezier.

• 15 September 2014 - 07:20

Marina & Wim:

WOW! Gaaf José en Rick! Zo te lezen maken jullie al veel mee en is het heel gezellig! Leuk om dit via deze blog te kunnen bijhouden! Veel plezier nog en tot het volgende contact!
    Veel liefst van marina en wim

• 15 September 2014 - 08:34

Esther:

Oooh ziet er al super uit man! En heel herkenbaar allemaal ;) orchid gardens, die leeuw, alleen had ik dan wel een nette kamer. Geniet! En als jullie gaan; veel plezier in Bondi!! Ik kijk al uit naar t volgende verslag :) dikke kus voor jullie van ons 5!! ^_^

• 15 September 2014 - 09:31

Liesbeth:

wow, super mooie foto's en fijn om te lezen dat t zo goed gaat.

dikke x

• 15 September 2014 - 10:42

Jose:

ziet er allemaal super uit , nu al zoveel indrukken . geniet ervan

• 15 September 2014 - 20:14

Ine En Peter:

Hi reizigers,
    Jee,wat hebben jullie al veel gezien! Mooie foto's zeg.
    Jammer van het hotel en het moeizame laatste stukje van jullie vliegreis.
    Maarja nu wordt het steeds meer genieten.
    We kijken uit naar het volgende verslag, veel plezier!
    Xx van (schoon)pap en (schoon)mam

• 18 September 2014 - 09:57

Anke:

Hoi hoi, klinkt erg leuk allemaal (nou ja, bijna alles dan :P)! En mooie foto's!! Erg leuk! Xx Anke

• 19 September 2014 - 09:38

• 19 September 2014 - 21:46

Henry:

Hoi Rick en Jose,
    Geniet ervan,
    maar zo te zien en te lezen doen jullie dat al.
    En jullie hebben nog wel even te gaan.

Heel veel plezier
    Groetjes Henry