The Outback - Reisverslag uit South Perth, Australië van Rick en José - WaarBenJij.nu The Outback - Reisverslag uit South Perth, Australië van Rick en José - WaarBenJij.nu

The Outback

Door: José

Blijf op de hoogte en volg Rick en José

08 Maart 2015 | Australië, South Perth

Van Darwin naar Alice Springs en van Alice springs naar Adelaide

G'day allemaal,

Na onze mooie reis in Nieuw-Zeeland, zijn we vanuit Christchurch naar Darwin gevlogen. Dit is een stad in het noorden van Australië.
Tijdens onze vlucht moesten we een overstap maken in Sydney. Toen we daar aankwamen, kregen we te horen dat de nacht ervoor een cycloon in de buurt van Darwin was, de vrouw zei dat er waarschijnlijk geen vluchten naar Darwin zouden gaan. Gelukkig ging onze vlucht s'avonds pas en was de cycloon gelukkig weg. Gelukkig maar want we waren ontzettend moe van het wachten op de vliegvelden en hadden een nacht niet geslapen.

Eenmaal in Darwin aangekomen, konden we merken dat het wetseason was. Het was erg benauwd en er waren regelmatig regenbuien. In Darwin wilden we kijken of we een tour naar het Kakadu National Park en Uluru/ Alice Springs konden boeken (Alice Springs ligt in het midden van Australië). Eigenlijk wilden we eerst een camper huren van Darwin naar Perth, maar omdat het moeilijk was om een camper te verkrijgen en we niet naar alle plekken kunnen gaan in verband met het wetseason, hebben we onze plannen gewijzigd. We kregen een mooie aanbieding van een 6 daagse tour van Alice Springs naar Adelaide en omdat er geen bus naar Adelaide beschikbaar was, hadden we nog een 3 daagse tour van Darwin naar Alice Springs.

3 daagse tour:
Allereerst was het erg warm en zweetweer, misschien toch niet het juiste seizoen gekozen? Haha!
Tijdens onze eerste dag was Rick jarig! Deze dag zijn naar de Edith Falls gereden, waar we heerlijk hebben gezwommen! Wat natuurlijk ook lekker verfrissend was met dat warme weer. Onderweg zagen we veel termietbergen, veel daarvan waren ontzettend hoog! Heel apart! Daarna zijn we naar Katherine Gorge gegaan, rivier met krokodillen en waar je wandelingen en boottochten kunt maken. Helaas geen krokodil gezien!
Rick wilde niet zeggen dat hij jarig was, maar José had het uiteindelijk tegen onze gids verteld. Toen we in de winkel waren, hadden we cake gekocht om te trakteren. S'middags kwamen we aan op een camping waar we deze nacht in een tent met een ventilator mochten slapen. Na het eten werd Rick verrast met taart en kaarsjes en iedereen zong mee. Onze gids had zelf ook taart gekocht, erg lief en dat was een mooie afsluiting voor zijn verjaardag. Helaas konden we het niet laat maken, want de dag erna moesten we alweer vroeg opstaan.
De dag erna zijn we naar de Mataranka Thermal Pools gegaan. Het was de bedoeling om hierin te zwemmen maar door de wetseason ging dit helaas niet. Wanneer de rivier over zou stromen, kunnen de krokodillen uit de rivier gaan. Het water zag er wel echt als een Thermal uit met helder blauw water, erg apart. Hierna zijn we naar de Daly Waters pub gereden, dit is een bar waar je iets van jezelf achter kunt laten. Er hingen verschillende bh's, ondergoed, hoeden, slippers enzovoort. Was wel grappig om te zien! Deze nacht sliepen we in een tent zonder een ventilator en helaas geen redelijk normaal bed. Maar slapen ging toch niet goed want het was erg warm en we moesten weer vroeg op staan.
De laatste dag zijn we naar de Devils Marbles gegaan (natuurlijk balancerende geronde stenen waar je erg leuke foto's kunt maken). Tussendoor nog lekker mangoijs gegeten van de mangofarm. Hierna kwamen we aan in Alice Springs, waar we een nachtje in een hostel verbleven. S'avonds hebben we met de groep samen gegeten en konden we een gratis didgiridoo les krijgen. Tijdens deze tour hadden we een erg gezellige groep. Regelmatig werd er in de bus meegezongen en er werden veel leuke groepsfoto's gemaakt!

Na een korte nacht mochten we weer vroeg opstaan voor onze volgende tour. 4 andere personen van de 3 daagse tour gingen ook met deze tour mee.
6 daagse tour:
Tijdens onze eerste dag was er eigenlijk al meteen een goede klik met iedereen. Deze dag zijn we naar onze camping gereden en zijn we een korte wandeling bij Kings Canyon (kloof in het Nationaal Park Watarrka) gaan doen en hebben we gezommen op een camping. S'avonds sliepen we in een swag in de open lucht (haha klinkt leuk hè, een swag is een soort slaapzak met een matras erin). Eenmaal in onze swag, zagen we een schaduw van een dingo. Toen iedereen lag te slapen werd José wakker omdat ze iets langs haar hoorde lopen, waarschijnlijk een dingo die zijn terrein aan het verkennen was. Heel apart om zo te slapen!
De volgende ochtend werden we wakker met een python in onze keuken! Gelukkig bleef hij rustig liggen. Daarna zijn we een 3 uur durende wandeling op de King Canyon gaan maken. Hier hadden we mooie uitzichtpunten! S'avonds zijn we naar Uluru gereden om van een mooie zonsondergang te genieten.
Dag 3: Vandaag mochten we om half 5 opstaan om met onze kleine oogjes te ontbijten tijdens de zonsopgang bij Uluru. Wel heel speciaal en mooi hoor!
Nadat onze ogen open waren gingen we een wandeling bij Kata Tjutah maken (rotsformatie) met als afsluiter zonsondergang bij Uluru.
Tijdens dag 4 hadden we een lange busrit naar Coober Pedy (stadje onder de grond en opal mijnen).
Toen we daar aankwamen zag het er erg leuk uit: verschillende huizen onder de grond, oude auto's en mijnen. Deze avond had onze gids pizza besteld en hadden we gezellig gedanst en gekletst. Onze gids had trouwens erg veel eten, elke keer haalde hij meer eten in de supermarkt, dus verhongeren deden we niet. Voor onze tour was onze gids 6 maanden geschorst omdat hij in een jaar voor $120.000 aan eten had gekocht, dus hij had nog niet veel geleerd van zijn fouten ;)
In Coober Pedy sliepen we in een ondergronds bunkhouse waarbij iedereen een aparte kamer had die afgeschermd was met een gordijn.
Dag 5: Rondleiding Opal mijn (opal is een steen dat als edelsteen wordt bewerkt en voornamelijk wordt gebruikt voor sieraden). Daarna bij een opvang geweest voor kangaroos. Natuurlijk op de terugweg nog rond gekeken of we opal konden vinden ;) maar helaas we komen niet rijk terug naar huis! ;)
Hierna zijn we verder gereden naar onze laatste camping, waar we nog een grote huntsman zagen. Gelukkig sliepen we deze nacht binnen in onze swag haha!
Dag 6: vandaag zijn we naar Adelaide gereden, onze eindbestemming! Tussendoor hebben we nog een wandeling gemaakt in Flinders Ranges en zijn we naar een wijngaarde gegaan waar we heerlijke Australische wijnen mochten proeven. S'avonds zijn we nog met de gehele groep in Adelaide op stap gegaan!

In Adelaide zijn we 3 nachten gebleven. Eigenlijk zouden we hier niet naar toe gaan, maar omdat we deze tour hebben gedaan konden we hier toch een kijkje nemen. Adelaide is een gezellige stad met veel kroegjes en winkels. Tijdens deze dagen konden we ook nog wat festivals meemaken wat erg leuk was!

Vanuit Adelaide zijn we naar Perth gevlogen om vanuit daar met een campervan de westkust te doen. Nu zullen we op een andere manier reizen en zullen voorlopig niet meer in hostels verblijven maar op campings, nieuwe uitdagingen dus!

Groetjes Rick & José

• 08 Maart 2015 - 19:04

Henry:

Wederom een mooi verslag van jullie gebeurtenissen,
    jullie maken heel wat mee, vooral hou vol en geniet er van.

Groetjes Henry en Famlie

• 08 Maart 2015 - 21:22

Paul En Lieke:

Hey, globetrotters! Wat een belevenissen weer. Genieten zeg! We zijn weer benieuwd naar jullie nieuwe avonturen! Veel plezier!en wel veeeeel foto's maken.

• 11 Maart 2015 - 10:57

Es:

Wat een toffe belevenissen weer! Fijn dat jullie een leuke groep hadden, kan zo'n tour nog extra leuk maken! Veel plezier met jullie campertje :) de westkust is zooo mooi!!