Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Rick en José - WaarBenJij.nu Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Rick en José - WaarBenJij.nu

Sydney

Door: José & Rick

Blijf op de hoogte en volg Rick en José

21 September 2014 | Australië, Sydney

Na de eerste nachten in een prima hostel in Sydney, verbleven we 1 nacht in een minder prettig hostel. Het is even wennen om in een stapelbed te slapen en wakker te worden met andere kamergenoten. je wordt wakker wanneer de ander draait, en je kan rekening houden met iedereen wat je wilt, andersom gaat het met moeite;)

Afgelopen dinsdag zijn we nog een dag Sydney gaan verkennen en zijn we naar Darling Harbour geweest. Hier hebben we een prima maaltijd gegeten (2 voor prijs van 1) wat handig is, omdat het ons veel geld bespaard. Ook zijn we naar een chinese garden geweest, dat midden in de stad ligt. Apart om een rustig gevoel te krijgen, in zo'n grote stad.

Na deze dagen hadden we even genoeg van de grote stad en zijn we naar Bondi beach gegaan. Hier zijn we 2 nachten in een hostel verbleven, die een mooi uitzicht op de zee gaf. Hier sliepen we met 4 andere jongens op een kamer, dat was ook wel te merken, want zodra we binnen kwamen was het een bende en kon je amper door de kamer lopen. Gelukkig hadden ze het later wat opgeruimd ;)

Op donderdag hebben we de trein genomen naar een buiten wijk in Sydney genaamd Homebush Bay. In deze haven (dat aan een erg Nederlands lijkend park ligt) liggen diverse scheepswrakken. De haven is al jaren niet meer in gebruik, en dit heeft ervoor gezorgd dat er diverse kapotte schepen zijn blijven liggen. Weinig mensen in Sydney wisten waar dit was, dus we moesten het zelf even zoeken.

'S avonds zijn we met wat reis en hostel genoten naar het strand gegaan. om daar te genieten van elkaars gezelligheid en erg raar smakende Goon! Een soort wijn, maar ook weer niet. Het blijkt dat er de meest rare dingen in zitten, Je krijgt er in ieder geval koppijn van;)
Hierna hebben we nog even een erorm grote discotheek gezien, maar erg lang zijn we hier niet geweest.

Vanuit Bondi beach zijn we met de trein naar Katoomba gegaan. Dit is een klein dorpje midden in de Bergen (The Blue Mountains). Hier verbleven we in een YHA hostel, wat ons erg goed beviel en waar we dus ook even van profiteerden. Hier sliepen we met z'n 2en in een 6 persoonskamer :). Vanuit de hostel konden we naar The Blue Mountains lopen, waar we een geweldig uitzicht hadden. We hadden veel gelopen wat ook de moeite was (rainforest, watervallen en mooie uitzichtpunten). Deze avond zijn we gaan uit eten waar José haar eerste steakpie had gegeten. Het koelde hier 's avonds erg af, wat het dorp een beetje aan Oostenrijk deed denken (in de wintersport tijden dan)

De dag erna zijn we met de trein terug naar Sydney gegaan om daar op de bus te stappen. We hebben een abonnement van een hop on hop off bus die ons helemaal naar Cairns brengt. Het handige hieraan is, dat we bij verschillende steden en dorpen uit kunnen stappen en daarna weer op kunnen stappen om verder te gaan. Na een 11 uur durige reis zijn we vandaag in Byron Bay uitgestapt. Hier verblijven we in een Nomads hostel waar voornamelijk veel hippies verblijven ;)
Ook hebben we vandaag onze trip en accomodatie naar Fraser Island en Whitsundays geboekt. Op Fraser Island verblijven we 3 nachten waar we met een 4 wheel drive over het strand kunnen rijden en in verschillende meren kunnen zwemmen. We moeten dan van tevoren met de groep eten kopen, zodat we dat daar zelf kunnen koken. Bij Whitsundays hebben we een erg luxe boot waar we 2 nachten verblijven en tussentijds op mooie stranden stoppen. Een Nederlandse dame van Wicked Travel sprak ons aan en gaf ons veel goede tips en informatie. Uiteindelijk heeft ze ons korting op de boeking gegeven en extra accomodaties, kortingen enz hierbij gegeven... super dus!! :)

Tot Snel! xx

• 21 September 2014 - 09:11

Liesbeth:

Oh jongens, dit klinkt allemaal super weer. Blue mountains ben ik ook geweest met oma en tonnie en jan. Vond ik ook heel mooi veel mooie vogels gezien daar ook toen. En oh een trip naar de eilanden lijkt me helemaal gaaf. Genieten maar weer dus en wij ook ban de foto,s en verhalen. Dikke x

• 21 September 2014 - 10:09

Paul En Lieke :

Hallo Rick en Jose,
    Leuk om mee te genieten van jullie trip en de bekende foto's te zien. Als jullie op Fraser Island zijn willen jullie dan uitkijken naar een dingo met een sandaal! Haha, die is van ons. Fraser Island is super mooi! Je ziet er dingo's, ( niets langs je tentje leggen want het is weg) met een beetje geluk zie je haaien. Met een plankje van een berg squisie sand glijden. Geniet ervan!
    Heel veel groetjes, Paul en Lieke

• 21 September 2014 - 11:52

Henry:

Hoi Rick en Jose,

Geweldig wat jullie nu al allemaal gezien hebben!
    En natuurlijk nog gaan zien, Geniet ervan.

Groetjes Henry

• 21 September 2014 - 12:44

Peter En Ine:

Hi genieters,

Prachtige verhalen en foto's. Wat krijgen jullie veel indrukken van het land!
    Geniet ervan!

Xx s pap en s mam

• 23 September 2014 - 13:00

Elly:

Hallo Rick en José, zo te lezen hebben jullie t prima naar de zin. Al veel gezien ook! Schrijven ze allemaal zie ik nu. Groetjes en we volgen jullie.