Magnetic Island en Cairns - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Rick en José - WaarBenJij.nu Magnetic Island en Cairns - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Rick en José - WaarBenJij.nu

Magnetic Island en Cairns

Door: José & Rick

Blijf op de hoogte en volg Rick en José

31 Oktober 2014 | Australië, Melbourne

Hallo allemaal,

Om verder te gaan met ons reisverslag:

Vanuit Townsville hebben we de boot naar Magnetic island gepakt. Eenmaal aangekomen op het eiland, hebben we de bus genomen om naar ons hostel te gaan. We hadden een leuke buschauffeur, die onderweg grapjes maakte en alle leuke plaatsen aanwees. We hadden een cabin voor 3 personen geboekt.. Hadden wij geluk want er kwam niemand bij ons in de kamer :) De eerste dag zijn we naar het strand gelopen en hadden we een beetje gerelaxed. Later op de dag zagen we de 2 Nederlandse jongens (Fraser Island) weer. s'avonds was er een pubquiz, nou ja zo kon je het eigenlijk niet noemen want het was echt niks aan, haha! Wat wel leuk was, is dat er S'avonds allemaal wilde dieren tevoorschijn kwamen! We hadden een possum met een baby gezien en veel wallabies! De volgende dag zijn we met de 2 jongens een wandeling naar een oude fort gaan maken, waar we nog 2 wilde koala's zagen. Verder was het daar best duur om te blijven, dus gelukkig bleven we maar 2 nachten. De volgende dag hebben we de bus gepakt naar Cairns, onze laatste bestemming van de oostkust.

De eerste dagen in Cairns hebben we lekker gerelaxed. Cairns is een stad met een gezellig klein centrum waar je goed op stap kunt gaan en met leuke activiteiten in de omgeving. Tijdens onze eerste nachten verbleven we met de 2 jongens in een 8 dorm bedroom in een best groot hostel. Het is wel gezellig om met meerdere mensen ergens een drankje te doen. Ook hadden we meegedaan met een trivianight (pubquiz) wat trouwens best lang duurde. Dit omdat er elke keer een teamlid een activiteit moest doen tegen de andere groepen. Wel grappig om een keer mee te maken, maar helaas niks gewonnen ;) na wat uitgerust te zijn, zijn wij 2 nachten naar Cape Tribulation gegaan. We kregen een bustour naar het regenwoud, waar we tussendoor stopten om bijvoorbeeld een rivercruise te maken. En jaaa daar hadden we onze eerste wilde krokodil gezien! De gids op de boot vertelde dat een krokodil daar wel 5 tot 6 meter groot kan worden. Wij hadden een kleinere van ongeveer 3 meter gezien (wat ook al groot was). Hierna gaf onze buschauffeur een wandeling in het regenwoud. We hadden trouwens een grappige buschauffeur die onderweg ook veel over de geschiedenis en omgeving vertelde, dit was ook erg interessant! Hij was zelfs al ooit in Eindhoven geweest. Na de wandeling kwamen we aan bij onze hostel. We sliepen met 5 personen op een kamer. Een meisje kende Rick, omdat haar zusje bij Rick in de klas heeft gezeten (wat is de wereld toch klein) ;) Omdat we s'morgens aankwamen, zijn we nog een mooie wandeling over het strand gaan maken. Het mooie van deze omgeving is dat het zo rustig is, ook op het strand. S'avonds hadden we gekookt en spelletjes gedaan, want verder was er niet veel te doen. De volgende ochtend zijn we weer gaan wandelen, maar dan een heel stuk verder. Tijdens de wandeling zagen we waarschuwingsborden dat je op moest passen voor krokodillen... Geen gezien hoor ;) Een stuk verder kwamen we aan bij een rivier waar je wel mocht zwemmen. Dit gaf ons wel een beetje een oostenrijks gevoel m.u.v. Het regenwoud erom heen :) De dag erna gingen we weer met de bus terug, waar we een tussenstop kregen bij een aboriginal die uitleg gaf over zijn stam en de geschiedenis. Hierna zijn we naar een rivier gereden waar je kon zwemmen en relaxen. Op de terugweg zijn we door Port Douglas gereden. Dit is een plaatsje met ontzettend veel luxe resorts!
De avond terug in Cairns hadden we met een duits meisje afgesproken die we bij Fraser Island hebben leren kennen. Erg gezellig om weer even bij te kletsen.
De laatste dagen verbleven we in een hostel waar we in een twin room verbleven. Bij dit hostel kregen we eetvouchers en kon je in een Ierse pub heerlijke maaltijden krijgen voor $7 inclusief een drankje, wat echt niet duur is! Ook hebben ze daar happy hour waar je $8 betaald voor een jug bier. Dus de rest van de dagen hebben we daar lekker van geprofiteerd.
De dag hierna zijn we naar de bioscoop geweest, we hadden een zaal met erg luxe stoelen en v max, een soort Imax, maar dan net wat slechter;) We hadden de film 'Fury' gezien, een oorlogsfilm met Brad Pitt, en die was erg mooi! Dus een tip voor degene die het nog niet gezien hebben ;)
Onze spannende dag was aangebroken: onze eerste introductieduik in het Great Barrier Reef! José was erg zenuwachtig, maar langzaamaan ging het vanzelf. Het is vooral wennen omdat je erg diep het water in gaat en last van je oren hebt. Yesss and we found Nemo! Het was erg gaaf om een keer gedaan te hebben. Na het duiken hebben we nog gesnorkeld, wat ook super mooi en geweldig was! We konden weer met een schildpad meezwemmen, wat zijn dat relaxte en lieve beesten! Ook het koraal en de vissen zijn super mooi gekleurd en het water is kraakhelder! Maar nu hebben we jullie wel weer even genoeg lekker gemaakt ;)

Hier eindigt onze reis aan de mooie oostkust. We hebben tijdens onze 7 weken in Australië al veel gezien en genoten van dit mooie en gezellige land! Nu gaan we eerder dan gepland naar Melbourne, waar we waarschijnlijk voor een tijdje werk gaan zoeken, tot we bij de familie van Rick zijn.

Meer foto's kun je op facebook vinden, dit kan ook als je niet lid bent van Facebook. Gewoon Rick van Casteren facebook googlen!

• 31 Oktober 2014 - 11:37

Peter En Ine:

Hi,
    Wat hebben jullie weer veel indrukken gemaakt, mensen ontmoet en dieren gezien.
    Een hele ervaring die jullie nooit meer zullen vergeten!
    Op naar het volgende avontuur.
    Genietse!
    Xxjes pa en ma

• 31 Oktober 2014 - 16:41

Paul En Lieke:

Genieten doen jullie inderdaad, en ons lekker maken ook. Maar groot gelijk, op naar het volgende avontuur!
    Groetjes, Paul en Lieke

• 02 November 2014 - 22:28

Elly:

Ha Rick en José,
    Wat hebben jullie toch 7 fantastische weken gehad. Die nemen ze jullie niet meer af. Jammer dat ik de foto's niet kan bekijken, maar die zullen we vast nog wel n keer zien. Ik kijk uit naar de volgende verslagen. Groetjes Mart en Elly

• 03 November 2014 - 15:57

Tante Wies:

Lieve Rick en José, Wat hebben jullie al veel gezien! Geniet er maar lekker van. Leuk dat je regelmatig jongelui ontmoet waar je een praatje mee kan maken. Eindelijk ben ik zo ver gekomen dat ik jullie verslagen kan lezen. ik moest telkens hulp vragen. Ik ben nog niet thuis met deze computer. Veel succes met jullie tocht. Groetjes tante Wies.