Fraser Island - Reisverslag uit Cairns, Australië van Rick en José - WaarBenJij.nu Fraser Island - Reisverslag uit Cairns, Australië van Rick en José - WaarBenJij.nu

Fraser Island

Door: José

Blijf op de hoogte en volg Rick en José

21 Oktober 2014 | Australië, Cairns

Lieve familie en vrienden,

Het heeft weer even geduurd, maar nu hebben we weer tijd voor een nieuw reisverslag!

De afgelopen weken hebben we veel leuke en mooie activiteiten gedaan. Vanuit Noosa zijn we doorgereisd naar Hervey Bay, zodat we vanuit daar naar Fraser Island konden gaan. De dag voor onze grote trip moesten we met de gehele groep boodschappen doen voor de komende 3 dagen. Helaas was het deze dag Labour day, waardoor de meeste winkels gesloten waren. Dus moesten we naar een kleine winkel wat duurder was en waar ze weinig keus hadden in vlees (nog maar 2 kleine pakjes over). Uiteindelijk hadden we besloten om met een paar anderen samen te doen en hadden grote dozen hamburgers ingeslagen. Ook had iedereen alcohol ingeslagen, voornamelijk goon (rare koppijn wijn) omdat dat het goedkoopste is.

De dag erna moesten we vroeg op om onze auto's in te laden. We waren met totaal 14 jongeren en 1 gids. Het was een groep met veel verschillende talen (nederlanders, duitsers, engelsen, en een zweed) Er stonden twee 4 wheel drive auto's klaar (een voor 6 personen en een voor 8 personen). Nadat we al ons eten in de koelboxen hadden gedaan, konden we vertrekken. Wij zaten in de auto van de gids, waar we vanuit Hervey Bay met de ferry naar Fraser Island zijn gegaan. Onderweg in de ferry zagen we al een paar dolfijnen. Eenmaal aangekomen op het eiland zijn we meteen naar een meer gereden. Het was een geweldig mooi meer met heel helder blauw water en een wit strand. Hier zijn we een tijdje gebleven en hebben we heerlijk kunnen zwemmen. Onze gids vertelde dat je dit zand in je haar kon smeren om het te wassen en zachter te maken, je tanden mee kon poetsen en je lichaam mee kon scrubben. Vanuit hier zijn we naar een ander meer gereden. Hier moesten we eerst een flinke wandeling van 45 minuten maken om bij het meer te komen. Na veel zweet en puffen kwamen we eindelijk aan, nou dit was het de moeite waard! Het leek net of je in de woestijn was, je zag alleen maar zand! Een stuk verder keek je uit op het meer. Heel apart hoe het kan dat er zo ver van de zee alleen maar strandzand en een meer kan liggen. Ook hier konden we een tijd blijven en hadden we lekker gezwommen en in de zon gelegen. Dit water bleek ook goed te zijn, want de kleine visjes in het meer reinigde je lichaam. Uiteindelijk zijn we naar onze campingplaats gereden. Hier stonden verschillende tenten en een kookgedeelte met barbeque. Iedereen kon per 2 personen in de tent slapen. 'S avonds was het erg gezellig om samen te koken en te eten. Na het eten zijn we drankspelletjes gaan doen en hebben we op het strand gezeten, waar we erg veel (vallende) sterren en de milkyway konden zien!

De volgende ochtend werden we vroeg wakker gemaakt door onze gids met het nummer: Avicii - wake me up. Lekker wakker worden, na een late avond met alcohol!
Deze ochtend mochten wij in de andere jeep, zodat wij afwisselend konden rijden. Rick begon met rijden en kreeg meteen een flink stuk met leuke en moeilijke stukken. We reden over het strand, over rotsen, over hard en los zand en over zandwegen. Rick vond het wel gaaf en het ging erg goed. Eerst gingen we naar een rivier waar je in kon zwemmen. Ik ging als 3de rijden en kreeg een kort stukje waar we bij een schipwreck uitkwamen. Heel apart om te zien dat zo'n groot schip daar vast ligt. Hierna mocht ik nog verder rijden naar een plek waar we zouden lunchen. Ook José vond het super gaaf om te rijden over het strand, alleen had zij nog moeite met links schakelen. Verder zijn we deze dag nog naar de champagnepools geweest (kleine badjes naast de zee die ook best warm waren), en naar een schitterend uitzichtpunt geweest met schildpadden en dolfijnen.
Rick had zelfs weer terug gereden omdat niemand anders meer hoefde te rijden. Onderweg zagen we een dingo op het strand, yes deze hadden we ook weer meegepikt :) Deze avond vertelde onze gids dat er een eclipse zou zijn. Dus zijn we met z'n allen naar het strand gegaan om hiervan te genieten. José had dit nog nooit meegemaakt, dus dat was echt speciaal! Ook deze avond was erg gezellig!

Op onze laatste dag werden we weer met hetzelfde nummer wakker gemaakt. Deze dag zijn we naar onze laatste bestemming gegaan, je kunt wel zeggen dat deze rit een bumpy ride was! ;) na deze bumpy ride kwamen we bij een heel groot meer, waar we weer even konden relaxen. Helaas moesten we hierna weer terug naar de ferry. Maar deze 3 dagen waren geweldig en zullen we nooit meer vergeten!

Eenmaal terug in Hervey Bay, namen we afscheid van de groepsgenoten omdat wij weer met de bus verder gingen naar Airlie beach. Sommige groepsgenoten reizen naar het zuiden en sommige reizen naar het noorden (hetzelfde als ons), deze gezellige mensen zullen we dus nog vaker tegen komen.

De foto's van Fraser Island staan op facebook (dit omdat daar meer ruimte voor is).

• 21 Oktober 2014 - 09:28

Peter En Ine:

Hi genieters,
    Wat een geweldige tijd hebben jullie daar!
    Al veel gezien en meegemaakt, genieten voor jullie.
    Jammer dat er geen foto's zijn voor degene die geen Facebook hebben maar de verhalen zijn oo zeker de moeite waard:-)
    We kijken weer uit naar het volgende bericht.
    Veel plezier!
    Xxxjes pap en mam

• 21 Oktober 2014 - 14:24

Es:

Oooh zo cool!! Even wennen he dat schakelen links, maar dat heb je zo onder de knie. Tof dat jullie zoveel meren hebben gezien! Lekker genieten samen guys! Kussies van ons!!

• 21 Oktober 2014 - 17:50

Dori:

Klinkt super allemaal!!!
    Fotos zijn ook heeel mooi!!
    Enjoy!!
    Xxx

• 21 Oktober 2014 - 19:11

Henry:

Zo te lezen vermaken jullie je PRIMA, en dat moet ook natuurlijk.
    Geniet ervan en we wachten ( geduldig) op het volgende verslag.

Groetjes Henry

• 22 Oktober 2014 - 14:13

Inge:

Oeeee leukkk allemaal! Steeds ook zo leuk om weer foto's te zien. Wij werken hier wel door hoor :-p. Geniet!! Liefs Inge