Onze eerste 2 weken in Nieuw-Zeeland - Reisverslag uit Tongariro, Nieuw Zeeland van Rick en José - WaarBenJij.nu Onze eerste 2 weken in Nieuw-Zeeland - Reisverslag uit Tongariro, Nieuw Zeeland van Rick en José - WaarBenJij.nu

Onze eerste 2 weken in Nieuw-Zeeland

Door: José & Rick

Blijf op de hoogte en volg Rick en José

28 Januari 2015 | Nieuw Zeeland, Tongariro

Lieve familie en vrienden,

Na ons laatste blog hebben we afscheid genomen van de ouders en oom en tante van Rick en zijn we naar Nieuw-Zeeland gevlogen, ons nieuwe avontuur!
Tijdens onze vlucht hadden we ieder een groot scherm om films te kijken, dus wij vermaakte ons wel! Het vliegtuig was dus prima, de landing iets minder;) beginnend piloot, zullen we maar zeggen haha.
Eenmaal aangekomen in Auckland (Noorder eiland van Nieuw-Zeeland) moesten we de bus naar het hostel pakken.
We hadden een 4 persoons dorm room met helaas geen gordijn voor het raam. Maar ach dan konden we vroeg wakker worden ;)
We verbleven 3 nachten in Auckland. Een dag hadden we met Romy afgesproken (Zij vertrok samen met ons vanuit Nederland, alleen splitste onze wegen na Singapore). Samen met haar hadden we Mount Eden beklommen, waar we uiteindelijk een erg mooi uitzicht over de stad hadden. Na een drankje en bijgekletst te hebben, hadden we weer afscheid genomen. Wel handig om elkaar tips te geven over Australië en Nieuw-Zeeland. S'avonds hadden we een mooi plekje aan het water waar we konden zitten. Verder hadden we de stad verkend.

Hierna zijn we naar Bay of Islands/Paihia gegaan. Hier verbleven we de eerste nacht in het centrum van Paihia. We verbleven in een 5 persoons kamer met een erg hard snurkende man, vreselijk, we konden niet slapen! De volgende dag zijn we naar een ander hostel gegaan. Dit was een stuk lopen, wat geen pretje was met onze backpack! De dag erna zijn we een wandeling gaan maken naar Haruru waterval. Dit was een wandeling van 4 uur, dus erg vermoeiend maar ook heel mooi.

Vanuit Paihia zijn we naar Hahei gegaan. Dit ligt in het Coromandel Peninsula gebied. De eerste dag dat we daar aankwamen hebben we een strandwandeling gemaakt. De dag erna zijn we een wandeling naar Cathedral Cove (een mooi strand met een open grot) gaan maken. Helaas ging het regenen, maar uiteindelijk was het toch erg mooi!
Daarna zijn we naar Hot Water Beach gegaan. Dit is een erg toeristisch strand omdat je daar kuilen in het zand kunt maken en er dan in kunt liggen. Dit water is erg warm omdat er een vulkanische rots onder de grond ligt. Wij hebben het zelf niet gedaan, omdat het niet zo'n lekker weer was. Natuurlijk moesten we wel even het water voelen en het was leuk om te zien.

De dag erna zijn we naar Roturua gegaan. Dit is een stad die enorm naar zwavel stinkt. Dit komt door de geisers en vulkanisch actieve gebieden. We zaten in de bus en toen we binnen reden konden we het al meteen ruiken. Vlakbij ons motel waar we verbleven was een park waar verschillende geisers waren. Je ziet de damp van het water afkomen door de hitte en het modder borrelen. Ook zijn we naar het Waiotapu thermal wonderland gegaan, wat erg bijzonder was! Je ziet hier verschillende kleuren in het water en gelige rotsen door diverse mineralen die in het water en het gebied zitten. Ook was er de Lady Knox geiser. Een geiser die ze elke dag om 10:15 laten uitbarsten.

De dag erna zijn we met de bus naar Waitomo gegaan. Hier zijn heel veel verschillende grotten. We hadden een toer geboekt naar een Glowworm grot. We hadden een heel persoonlijke toer omdat we maar met 4 personen in totaal waren en dat was een nederlands stelletje. De Glowwormen waren erg speciaal, wanneer het helemaal donker is, lijkt het net of je naar sterren aan het kijken bent. Aan het einde kregen we nog een kopje thee van bladeren die daar stonden en alleen in Nieuw-Zeeland groeien.
S'avonds gingen we weer terug naar Roturua ondat Waitomo nogal in een uithoek ligt. De volgende ochtend werden we wakker met een heerlijke zwavel stank, blij dat we weer naar onze volgende bestemming gingen! ;)

Dus de volgende dag zijn we vertrokken naar het Nationaal Park Tongariro. Hier heb je 3 verschillende bergen waar je wandelingen kunt maken. Een berg is Mount Ngauruhoe, ook wel Mount Doom uit de Lord of the Rings film. Een andere heet Mount Ruapehu waar nou sneeuw op ligt en de andere heet Mount Tongariro. In de bus op weg naar het Nationaal Park hadden we een super mooi uitzicht van deze 3 bergen.

De dag erna hebben we de Tongariro Alpine Crossing gedaan. Dit is een flinke wandeling van 7 a 8 uur met veel verschillende natuurgebieden en vulkanische gebieden. Het was een wandeling met veel mooie uitzichtpunten, maar het was ook een pittige wandeling: We begonnen om 8 uur s'morgens, waarbij het eerste stuk mee viel, want dat was af en toe omhoog en omlaag. Maar daarna keken we omhoog en zagen we dat we een stijle berg op moesten en dit met heel veel trappen. Toen hebben we natuurlijk vaak moeten stoppen omdat José regelmatig op adem moest komen (astma). Daarna hadden we wel een super mooi uitzicht. Na dit stuk kregen we gelukkig even een vlak stuk waarbij je tussen de bergen loopt. Daarna moesten we weer een heel stuk omhoog. Dit keer waren het geen trappen, maar een gravelpad met rotsen en losliggende stenen. dus moesten we goed opletten waar we liepen. Tijdens de route hadden we uitzicht op Mount Ngauruhoe (Mount Doom uit Lord of the Rings), die behoorlijk donker is. Tussendoor zagen we ook veel verschillende kleuren door de vulkanische gebieden (rood,geel,zwart). Daarna kregen we een geweldig pad naar beneden, namelijk gravel en zand. Veel mensen vielen op hun kont of gleden uit omdat je bijna geen grip hebt. Op een gegeven moment zijn wij met z'n tweeën romantisch hand in hand naar beneden gelopen/geschoven ;) haha dit om elkaar tegen te houden. tijdens dit pad konden we 3 helderblauwe meren zien, erg mooi! Een stuk verder kwamen we bij een groot meer uit waar we even gepauzeerd hadden. Helaas konden we nergens heel lang blijven, omdat we vóór 4 uur aan het einde moesten zijn om met de bus mee terug te kunnen. Dus zijn we verder gelopen en kregen we een uitzichtpunt van de andere kant van de berg. Hier zagen we nog een vulkaan die in 2012 uitgebarst was en waar nog steeds rook vanaf kwam. Het was nog een lange weg naar beneden en er leek geen eind aan te komen. Dit kwam natuurlijk ook omdat we erg moe waren ;) uiteindelijk waren we om kwart voor 3 bij het eindpunt. Eindelijk we hadden het gehaald! Trots op onszelf! :) en gelukkig bijna geen blaren!
De dag erna hadden we maar even een rustdagje ingepland.

Morgen vertrekken we vanuit het Nationaal park Tongariro naar Wellington (hoofdstad van Nieuw-Zeeland).
Dit was het eerste reisverslag vanuit Nieuw-Zeeland! :)

Tot snel weer!

Groetjes José & Rick

• 28 Januari 2015 - 12:03

Thuong:

Hoiii!! Wat klinkt het allemaal toch weer ongelooflijk heerlijk! Ik kan me er niets bij voorstellen (heb wel mooie beelden in mijn hoofd gecreëerd), dus ik zal zo even op fb jullie foto's doorspitten :) wat ontzettend gaaf dat jullie zoveel vette dingen doen en zien! Geniet geniet geniet ervan (meer kan ik ook niet zeggen), en maak veel foto's!! Dikke kus

• 28 Januari 2015 - 13:30

Liesbeth:

WOw jongens wat is dit weer mooi allemaal wat jullie beleven in New Zealand, waren we daar ook maar bij geweest alhoewel 7 uur lopen hadden wij niet gered. Veel plezier nog verder. dikke X mama

• 28 Januari 2015 - 21:39

Paul En Lieke:

Wow wat een verhaal. NZ is aan jullie foto's te zien een land om een keer te bezoeken. Veel al over gehoord en gelezen. Jullie ervaringen gaan zeker helpen.
    Geniet ervan en laat het een avontuur blijven.
    Paul en Lieke

• 28 Januari 2015 - 23:15

Henry:

Inderdaad weer een hele belevenis, en dat je een beetje moet werken ( klimmen ,lopen en klauteren) om zo iets moois te zien is het waarschijnlijk toch wel waard.
    Geniet er daarom nog meer van. maybe, once in a lifetime!!

Groetjes Henry en familie

• 30 Januari 2015 - 12:44

Jose:

Ik snap die ingeplande rustdag meteen !! jeetje wat maken jullie veel mee zeg . Ik geniet erg van de mooie foto's . maak er nog iets moois van samen x Jose