Tasmanie - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Rick en José - WaarBenJij.nu Tasmanie - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Rick en José - WaarBenJij.nu

Tasmanie

Blijf op de hoogte en volg Rick en José

14 Januari 2015 | Australië, Melbourne

Hallo allemaal,

Na ons laatste reisverslag, zijn de ouders van Rick in Melbourne gearriveerd. Het was fijn om weer familie om ons heen te hebben. Kerst en oud en nieuwjaar hebben we thuis bij de oom en tante van Rick gevierd. Eerste kerstavond hadden we met z'n 6en gevierd en hadden we een heerlijk menu gemaakt. Tweede kerstdag ook wel Boxingday in Australie, hebben we met de hele familie gevierd. Dit hadden we gedaan aan de hand van een heerlijke barbeque! Op oudjaar hadden we erg mooi vuurwerk vanuit het huis gezien, wat best wel uniek was, omdat dat blijkbaar normaal niet het geval is. Het was in ieder geval erg fijn om dit met familie te vieren.

Op Boxing day hebben ze in Australie erg veel kortingen in winkels. Ook na nieuwjaar zijn er nog veel kortingen, dus zijn wij een dag naar een shopping mall gegaan, waar we enkele leuke dingen hebben gekocht.

Ook zijn we nog een dag naar Yarra Valley geweest waar we veel wijngaarden hebben bezocht en wijn hebben geproefd. Erg lekker die Australische wijnen ;)

Uiteindelijk moesten we onze tassen weer inpakken, want we zouden met de ouders van Rick een week naar Tasmanie gaan. We vlogen vanuit Melbourne naar Launceston. We hadden een mooie auto gehuurd om vanuit Launceston naar Burnie te rijden. Onderweg naar Burnie hebben we veel mooie omgevingen gezien en zijn we bij een Frambozen boerderij gestopt.
Onze eerste overnachting in Burnie was erg mooi. we hadden uitzicht op de zee en we hadden een mooi ingericht huisje. En later bleek dat er ook nog eens ontbijt bij zat!

De dag erna zijn we van Burnie naar Queenstown gereden. Hier verbleven we 2 nachten in een motel. Onderweg zijn we naar Cradle Mountain gereden. Hier moesten we helaas veel entree betalen om erheen te mogen rijden. Natuurlijk hebben we daar nog wel een mooie wandeling gemaakt. Ook hebben we daar onze eerste wilde wombats gezien!
Verder op weg naar Queenstown zijn we regelmatig gestopt en hebben we een mooie waterval en onze eerste wilde slang gezien! in Queenstown zelf was weinig te beleven en het was moeilijk om een restaurantje te vinden. Het leek wel uitgestorven, terwijl dit stadje vroeger ooit het rijkste goudstadje was.
De volgende dag zijn we naar Strahan gereden om uiteindelijk de Gordon River Cruise te doen. Dit was erg mooi! We hebben een stop gemaakt op Sarah Island, een klein eilandje waar vroeger veel gevangenen op zaten. Verder hebben we nog een rondje gelopen in een rainforrest. Tijdens deze cruise kregen we een heerlijke lunch en we hebben erg mooi weer gehad.
Tijdens de route terug naar Queenstown hebben we nog mooie uitzichtpunten gezien.

De dag erna zijn we doorgereden naar Port Arthur. Dit is een ruine stad waar vroeger alle gevangenen die een tweede overtreding (nadat de eerste in Engeland begaan was) begingen heengestuurd werden. We verbleven in een mooie cottage met uitzicht op het water. In Port Arthur kregen we een rondleiding en hadden we een boottocht naar Isle of the death en Point Puer (hier werden de jongetjes gevangen gehouden). Helaas hadden we deze dag regen, maar het was wel interessant en mooi om te zien.

Vanuit Porth Arthur zijn we doorgereden naar Swansea. Hier verbleven we op een camping in een stacaravan. Ook in Swansea was weinig te beleven, maar vanuit hier konden we binnen een uurtje naar het Freycinet National Park rijden. Hier hebben we een flinke wandeling gemaakt naar een uitzichtpunt van Wineglass Bay. Ook waren we nog gestopt bij Freycinet Lodge waar de zus van Rick had gewerkt.

Vanuit Swansea zijn we terug gereden naar Launceston waar we nog 1 nacht verbleven. We wilden onderweg naar een waterval rijden, maar helaas was de weg te stijl om door te rijden. In Launceston zelf zijn we naar Cataract Gorge gegaan. Dit is een park met een groot meer en zwembad waar je mooie routes kunt lopen en kunt relaxen. Dit was erg mooi! Zoiets zouden wij ook in Nederland moeten hebben ;)

Helaas moesten we de dag erna weer terug vliegen naar Melbourne. Deze reis was erg leuk! We hadden veel wilde dieren (helaas ook erg veel dode dieren langs de weg) gezien en erg mooie routes gereden

Nu moeten wij onze tas weer inpakken om weer naar onze volgende uitdaging te gaan: Nieuw-Zeeland!! We hebben er zin in!
Tot onze volgende reisverslag! (in Nieuw-Zeeland)

Xx

• 14 Januari 2015 - 07:02

Liesbeth:

Ook ik heb genoten van ons samenzijn met kerst en de mooie trip naar Tasmanië. Veel natuur gezien en nieuwe wilde dieren die ik ook nog niet gezien had tijdens mijn eerdere bezoeken in Australië. Zoals de Echidna,possum, slang en de lieve mooie wombat natuurlijk. Ik zal onze tochtjes missen en onze kaartavondjes. Veel plezier in New Zealand en hopelijk zien jullie daar ook veel nieuwe dingen. Geniet ook daarna nog van alle tijd die jullie in Australië kunnen doorbrengen! Je weet t dit doe je niet nog eens. Hopelijk kun je nog wat werk vinden en daar de leuke ervaring opdoen die altijd van pas komt in jullie toekomst. Heel veel liefs

• 14 Januari 2015 - 07:02

Liesbeth:

• 14 Januari 2015 - 11:01

Elly:

Hallo daar,
    Wat hebben jullie weer veel mooie dingen gezien en meegemaakt. Ook de foto's zijn prachtig. Goede reis naar New Zealand, ik kijk uit naar jullie volgende verslag. Groetjes

• 14 Januari 2015 - 19:34

Henry:

Hoi,
    Wat hebben jullie weer veel gezien en gelukkig ook kunnen genieten van het samen zijn met familie.
    New Zealand zal ook wel weer een mooi avontuur opleveren, geniet ervan en heel veel plezier daar.

Groetjes Henry en Familie

• 24 Januari 2015 - 20:51

Peter En Ine:

Hoi José en Rick,

Wat een prachtige foto's en verhalen, hopelijk wordt Nieuw-Zeeland ook weer een mooie belevenis voor jullie. Geniet ervan!

Groetjes en kusjes van (schoon)pap en -mam

• 28 Januari 2015 - 12:11

Thuong:

Oh waauuw die foto's!!! Wat ongelooflijk mooi! Het lijkt me breath-taking om zo'n schoonheid te aanschouwen :D goed bezig guys! En wanne schattige fluffypuffy is zo'n wombat! Supercute haha. Dikke kus vanuit Nijmegen!!