Whitsundays - Reisverslag uit Cairns, Australië van Rick en José - WaarBenJij.nu Whitsundays - Reisverslag uit Cairns, Australië van Rick en José - WaarBenJij.nu

Whitsundays

Door: José & Rick

Blijf op de hoogte en volg Rick en José

25 Oktober 2014 | Australië, Cairns

Eenmaal aangekomen in Airlie beach, hadden we 4 dagen de tijd om Airlie beach te verkennen. In deze tijd hebben we veel gerelaxed en s'avonds wat gedronken. Airlie beach is s'avonds erg gezellig, omdat er op veel plekken live muziek is. Ook zijn we hier mensen tegen gekomen van Fraser Island & Gagaju bushcamp, waar we gezellig mee hebben gedronken. 2 nederlandse jongens (van Fraser
Island) zouden dezelfde dag met dezelfde boot als ons naar Whitsundays gaan. Op de dinsdag dat onze boottrip naar Whitsundays gepland stond, gingen we naar de office om in te checken en hoorden we dat onze boeking verkeerd was gegaan. Degene die onze boottrip geboekt had, had het op de verkeerde datum gezet (een week eerder). Dit kon helemaal niet want toen waren we nog op Fraser Island. Dus daar stonden we dan met onze bagage en geen boottrip. Helaas kon die man van de office er niks aan doen, dus is Rick naar onze travel agency gaan bellen. Natuurlijk konden ze ons niet meteen helpen, want eerst moesten ze uitzoeken wat er mis was gegaan. Wij wilden wel graag met een boot weg omdat we Airlie beach inmiddels wel gezien hadden en we graag de whitsundays wilden zien. De man van office kon ons pas de zaterdag erna met een andere boot mee laten gaan. de boot die wij geboekt hadden was een luxe boot (Avatar) en was de hele maand volgeboekt. dit betekende dus dat we tot zaterdag moesten wachten en dat we dan ook niet eens met dezelfde boot mee konden gaan. Na dit nieuws was onze dag een beetje verpest en moesten we weer bij onze hostel inchecken. We hadden de travel agency een boze mail gestuurd en hebben ook continue de mail gechecked. Eenmaal s'middags belde de man van de office en vertelde dat er 2 plaatsen vrij waren voor de dag erna en op een andere boot. Uiteindelijk hadden we besloten om met deze boot mee te gaan, omdat we niet langer wilden wachten.

Eindelijk was dan onze dag aangebroken: Whitsundays met de boot 'Spank me'. Haha en ja wij dachten hetzelfde: spank me, dat wordt een flinke party! ;)
Rond de middag zijn we naar de boot gelopen. In de tussentijd dat we nog aan het wachten waren, kwamen er steeds meer mensen aanlopen. Een stelletje waarvan we dachten dat die uit de serie Jersey Shore kwamen en later een groep meiden en een groep jongens. Zij hadden allemaal drank bij zich en gingen bij elkaar zitten. Wij dachten al: dat zal een party worden!
Eenmaal op de boot kregen we uitleg van de schipper waarbij hij ook zei: This is not a partyboat! Wij natuurlijk blij dat hij dat zei ;) Achteraf bleek dat die groep meiden en jongens elkaar niet konden. We waren met totaal 30 man aan boord inclusief 3 crewleden.

Deze dag zijn we met de boot naar een plek gegaan waar we konden snorkelen. tijdens de boottocht moesten we het zeil spannen, waarbij er om 10 vrijwilligers gevraagd werd. Dat was nog best zwaar!
Iedereen kreeg een eigen stingersuit waarmee je niet gestoken wordt door jellyfish (giftige kwallen). Tijdens het snorkelen zagen we kleine tropische vissen.
Daarna zijn we naar een plek gevaren om te overnachten. Hier konden we genieten van een mooie zonsondergang en kregen we spaghetti bolognese. S'avonds kwam er meer contact met anderen. We kwamen in contact met 2 ieren, 1 engelse en 1 deen. Een ier was best moeilijk te verstaan, maar het was erg gezellig. Iedereen ging redelijk op tijd naar bed, want de volgende ochtend moesten we al om 06:15 uur opstaan.

06:15 uur: Wake up wake up!! Met veel gestamp in de boot werd dit geroepen door een bemanningslid en hij liep door heel de boot om ons wakker te maken. Dus je moest wel opstaan ;)
Eerst gingen we ontbijten en daarna werden we met een kleine boot naar een eiland gebracht. Hier konden we naar een uitzichtpunt lopen, wat erg mooi was! Overal om je heen zag je helder blauw water en wit strand!
Daarna zijn we naar het strand gelopen en hebben we met onze stingersuit aan in het water gelopen. Het water was zo helder dat je de stingray (dat beest wat Steve Irwin heeft gedood) zag zwemmen.
S'middags kregen we een heerlijke lunch met australian meatpie en koude pastasalade.
Hierna zijn we verder gaan zeilen en hebben we nog op 2 plaatsen gesnorkeld. Hier zagen we hele grote vissen. Wat trouwens ook leuk was, is dat de bemanning vanuit de kleine boot brood in het water gooide en dat je dan helemaal omringd werd door allemaal vissen. De vissen springen zelfs om je heen en komen echt dichtbij!
Op de boot zagen we nog batfish, héle grote maanvissen! Om de boot zag je af een toe schildpadden zwemmen. Verder hebben we deze dag ook nog roofvogels (zeearend en adelaar) gezien, deze werden door de bemanning gelokt met worst.
S'avonds konden we weet genieten van een schitterende zonsondergang en het was weer erg gezellig en we hadden met veel mensen gepraat en spelletjes gedaan.

De laatste ochtend moesten we ook weer erg vroeg opstaan (05:30 uur). Trouwens erg raar om te slapen als de boot aan het varen is. We gingen meteen snorkelen omdat er op die plek dan nog schildpadden aan het slapen zijn. Ook dit was weer erg mooi en fijn wakker worden ;) en ja... We hebben met een schildpad gezwommen! Zo gaaf om dit mee te maken!
Helaas moesten we hierna terug naar Airlie beach. Aan het einde kregen we te horen dat er s'avonds nog een after party was. Dus daar zijn we nog naartoe gegaan met een paar man. Dit was een leuke afsluiter!
De volgende dag zijn we met de bus verder gegaan naar Townsville, om vanuit daar naar Magnetic Island te gaan.

Al bij al was deze trip erg leuk en super mooi, maar we wachten nog steeds op antwoord van onze travel agency.
We hebben helaas geen onderwater foto's, maar ik denk dat iedereen wel een beetje een idee heeft hoe het eruit ziet. ;)

• 25 Oktober 2014 - 10:51

Marina:

WOW wat een verhaal! Veel meegemaakt weer in een paar dagen tijd! Erg benieuwd naar foto's natuurlijk maar het zal vast en zeker enorm mooi zijn geweest! Geniet er van saampjes! XXX

• 25 Oktober 2014 - 16:35

Paul En Lieke Klok:

Klinkt weer geweldig. Jullie maken een vakantie mee met prachtige ervaringen en belevenissen. En soms zit het niet mee (verkeerd gelopen boeking) maar jullie hebben het goed opgelost :). Nog veel plezier! Groetjes, Paul en Lieke

• 25 Oktober 2014 - 17:18

Henry:

Wederom een mooi verslag, van een mooie natuur daar down under.
    En misschien was het niet zo'n luxe boot, maar je hebt toch een heel mooie reis gemaakt , Je weet natuurlijk niet hoe de trip met die luxe boot geweest was.
    Geniet ervan en veel groetjes Henry en family

• 30 Oktober 2014 - 22:08

Collega's (ex?):

Alweer 2 maanden onder de aussies, maar wij blijven jullie volgen! Geniet ervan!
    Jan, Adrie, Madelène, Rene v. Ree, en Simone