Van Byron Bay tot Noosa - Reisverslag uit Noosa Heads, Australië van Rick en José - WaarBenJij.nu Van Byron Bay tot Noosa - Reisverslag uit Noosa Heads, Australië van Rick en José - WaarBenJij.nu

Van Byron Bay tot Noosa

Door: Rick en José

Blijf op de hoogte en volg Rick en José

05 Oktober 2014 | Australië, Noosa Heads

Hallo allemaal,

Weer even een update van onze mooie reis in Australië.
Byron Bay: Hier zijn we naar een vuurtoren gelopen waar we veel mooie uitzichtpunten hadden. Tijdens deze flinke wandeling hebben we walvissen en dolfijnen op een afstand gezien. Verder hebben we een dag lekker aan het strand gelegen en hebben we meegedaan met een pubquiz. Hier werden we bij andere mensen samen gevoegd, wat uiteindelijk best gezellig was... En ja... we hadden de pubquiz gewonnen! De prijs was 50 dollar, wat uiteraard meteen op ging aan drank ;)
Verder zijn we in een bar geweest waar we meals voor 5 dollar konden krijgen en waar je ook prijzen kon winnen door verschillende spellen te spelen.
Wat erg gaaf was, is dat je 's avonds hele grote vleermuizen ziet. In Byron Bay zagen we er een heel dichtbij, maar helaas hadden we geen camera bij de hand :(
Ook hebben we in Byron Bay verschillende activiteiten geboekt. Naast Fraser Island en Whitsundays hebben we een introductieduik met snorkelen geboekt (Great Barrier Reef) en Cape Tribulation ( Daintreeforrest en strand waar we in een beach house verblijven). Als je nieuwsgierig bent, kun je het waarschijnlijk googelen. ;)

Vanuit Byron Bay zijn we verder gegaan naar Surfers Paradise. Hier zijn we 3 dagen gebleven. Onze eerste indruk was: Mooie strand met hoge golven en hoge gebouwen! Helaas was het hostel iets minder met krakende bedden. Wanneer er iemand weg ging, zijn we snel verplaatst naar een beter bed :)
We vonden dat het wel eens tijd werd om te gaan zwemmen in de zee en met deze hoge golven konden we het zeker niet laten! Het was echt gaaf om hier te zwemmen! Zulke hoge golven had ik (José) nog nooit meegemaakt!
'S avonds was er een grote markt aan het strand met veel zelfgemaakte dingen, zoals: kettingen die gemaakt waren van munten (zelfs de Nederlandse gulden zat er tussen). Onverwachts konden we daar nog wat mooi vuurwerk meemaken. Het vuurwerk werd vanuit een boot de lucht ingeschoten! Heel speciaal!
Surfers Paradise is ook echt een plaats om op stap te gaan! We zijn naar een café genaamd 'Beergarden' geweest, waar een leuk rockbandje optrad! Wat ons hier opvalt is dat bijna iedereen op de dansvloer staat, waaronder ook veel mannen! Dus.. Meiden ;) Ook zijn er veel nachtclubs, waar we niet binnen zijn geweest ;) Wel voelden we ons soms een beetje underdressed, omdat vooral de meiden heel kort en bloot gekleed zijn.

Na Surfers Paradise zijn we met de bus verder gegaan naar Brisbane. Deze stad heeft wat mooie gebouwen en er zijn verschillende winkels. Verder is hier niet zo veel te doen. 1 dag zijn we naar Lone Pine Koala Sanctuary geweest, wat erg leuk was! Hier hebben we heel veel koala's en kangaroos gezien. De kangaroos kon je gewoon aaien! Ze liggen heerlijk in een weiland en geven nergens iets om. Ook hebben we een koala geaaid! Je kon er ook een vasthouden, maar dat was iets te duur. Wist je dat koala's maar ongeveer 4 % actief zijn en verder voornamelijk alleen maar slapen en rusten? Ideaal leven;) Heel het park rook naar eucalyptus ;) Verder hadden we dingo's, wombats en platypussen gezien. Op onze vertrekdag zijn we nog naar een botanic graden geweest. Dit was erg mooi, omdat er veel aparte bomen stonden;)

Vanuit Brisbane gingen we richting Noosa. Hier verbleven we 1 nacht in de YHA Halse Lodge. Leuke plek met veel bezienswaardigheden. Helaas was de winkel wel ver lopen, dus toen we eenmaal terug waren, waren we te moe om nog echt iets te doen. Wel was er 's avonds een PingPong toernooi. Erg leuk om aan mee te doen, vooral als we beide de halve finales halen. Helaas beide verloren, en dus net buiten de prijzen gevallen. De volgende dag gingen we vroeg richting Gagaju Bushcamp. Erg spannend om eindelijk eens echt te kamperen in Australië. Na een eindje rijden, met het verrotte busje van Gagaju, kwamen we op een soort camping aan. Op deze camping stonden allemaal in elkaar gestorte tenten en verrotte auto's en caravans. Er wonen echter wel nog gewoon mensen in, maar deze Hillbillies zijn gewoon te lui om het te fixen. Aan het einde van de camping kwamen we aan bij een soort kamp. Kamperen? Dacht het niet. Het kamp had gewoon badkamers, een keuken, een pooltafel, een tv met diverse films en 4 koelkasten. Kamperen was het dus niet echt, overleven en volhouden echter wel. Alles was zwaar verouderd. Je zit met 25 man op een kamp, iedereen wil zijn eigen eten klaar maken, en er zijn maar 2 kookpitten en enkele verrotte pannen. Alles stond op het punt om uit elkaar te vallen en was toe aan vervanging. Veel improvisatie was er nodig dus, gelukkig hadden we ducttape. 'S' avonds was het telkens erg gezellig, blikjes bier drinken, kampvuurtje maken, drankspelletjes spelen, mensen zien kotsen van Goon etc... Het was allemaal zo erg nog niet, het enige wat wel een ramp was, was het slapen. Eerste nacht lagen we in een soort schuur, in veel te kleine hangmatten, niet per se hangmatten maar er is gewoon geen naam voor. De schuur was aan alle kanten open, dus de dieren geluiden waren goed te verstaan, en de spinnen kropen zeg maar onder ons door. De bedden waren niet echt comfortabel, dus echt veel slaap hebben we niet gehad. De volgende dag gingen we kanoën. We zaten met een meisje uit Zwitserland in een kano. Het kanoën was op zich wel leuk, heenweg lekker stroming mee. Na anderhalf uur kwamen we aan op de lunchplek, en na totaal 4 uur weg te zijn geweest waren wij als eerste terug. De terugweg was een ramp, stroming en wind tegen. Das verrekes zwaar in een kano. Kanoën is zoals al gezegd, best leuk, maar niet als het heel zwaar is, en je eigenlijk minder ziet dan in het kamp zelf. In het kamp zagen we nog veel beesten. Tijdens het kanoën zagen we eigenlijk alleen maar een soort reiger, en wat pelikanen. Deze nacht sliepen we in een leuk tentje. We kregen een yoga matje bij de receptie om op te slapen, en konden een slaapzak huren. Ja serieus, een yogamatje. Een matje, niet breed en niet hoger dan 1 centimeter. We konden feitelijk, net zo goed op de grond gaan liggen. We hebben de tweede nacht dus eigenlijk alleen maar pijn aan de rug en heupen gehad, en niet geslapen. We hebben de tweede dag maar besloten om niet weer te gaan kanoën, gewoonweg omdat we kapot waren. Heel de dag beetje gerelaxed en films gekeken. Ook een keer fijn. S'avonds nogmaals genoten van alle gezelligheid, en wederom een harde nacht gehad, maar ons bushcamp avontuur zat erop;)

Gisteren kwamen we weer terug in Noosa. Nadat we onze bagage hadden opgeborgen, zijn we naar het National park gelopen. Omdat we hier niet lang blijven, willen we zoveel mogelijk van dit mooie plaatsje zien. Tijdens de wandeling hadden we veel mooie uitzichtpunten! Aan het begin van het park hadden we onze eerste wilde koala gespot! Dat was erg leuk! Eenmaal verder gelopen, kwamen bij het bordje dolphins point. Hier moesten we natuurlijk even kijken, maar helaas geen dolfijnen. Een heel stuk verder hadden we een mooi uitzicht op de zee, en ja hoor! Rick zag dolfijnen en ook best dichtbij! Helaas waren ze snel weg en konden we geen foto maken. Daarna zijn we via het regenwoud terug gelopen, waar we op een gegeven moment geritsel hoorden.. We zagen alleen niks. Een stuk verderop hoorden we hetzelfde geritsel en nu zagen wel wel iets! Dit beest hadden we ook in de zoo gezien! Het heet een monitor (Lizard) en is wel 1,5 meter lang! Na deze vermoeide dag hebben we niet veel meer gedaan. Na 3 nachten weinig slaap, nu heerlijk geslapen!

Vandaag gaan we verder naar Hervey Bay!
De foto's volgen nog, dit gaat helaas niet via de ipad.
Zo zijn jullie weer een beetje op de hoogte van wat wij hier allemaal meemaken!

Liefs Rick en José

• 05 Oktober 2014 - 08:33

Dori:

Hi mates,
    Weer een heel cool verhaal!! Kamperen in de bush lijkt me niet heel relaxed maar de rest klinkt echt heel goed!!
    Enjoy!!
    Xxx

• 05 Oktober 2014 - 08:39

Liesbeth:

Wow jongens jullie hebben t er maar druk mee. Veel lopen , kanoën , drinken en weinig slaap ja dat breekt je op. Je mag idd best een dagje rusten en niks dien hoor. En de foto die hebben wij gelukkig wel al gezien wat was t een grote lizzard ja.
    Wel benieuwd naar de andere foto's .
    En leuk rick eindelijk een pubquiz gewonnen.
    Jullie maken leuke dingen mee dat lees ik wel.

Xx mama

• 05 Oktober 2014 - 09:57

Es:

Oh, klinkt weer top guys! Gaaf dat jullie al zoveel dolfijnen enzo gezien hebben. Geniet wel hè, met dat mega tempo wat jullie aanhouden :)
    Dikke kussen van ons!!

• 05 Oktober 2014 - 11:06

Paul En Lieke:

Zo te lezen genieten jullie volop! Ja en je camera of gsm meenemen om net op die momenten die leuke en of mooie foto te maken :) we zijn benieuwd naar de foto's. Groetjes, Paul en Lieke

• 05 Oktober 2014 - 12:17

Peter En Ine:

Hoi José en Rick,

Wat een mooie verhalen en al veel gedaan! En dan die speciale dieren, heel wat anders dan de huismussen en duiven hier;-) geniet er van en neem op tijd je rust:P

Xxxjes s mam en s pap

• 05 Oktober 2014 - 12:32

Thuong:

Hoooiii avonturiertjes,

Allereerst: ik zweeeer op ducktape! Kun je bijna alles tijdelijk mee fixen haha. Grote vleermuizen lijken me heel eng, en monitoren heel intrigerend (Maus zal vast helemaal lyrisch worden als hij erover hoort, hij heeft zelf een reptiel als huisdier). Oh en de volgende keer als jullie in een café zijn, moeten jullie maar even een filmpje maken van al die dansende mannen voor me, want bij dansende mannen denk ik namelijk meestal aan gladde latino's, dus ben erg benieuwd naar de aussies. Koala's zijn inderdaad supercute, en eucalyptus ruikt heel lekker! Ik ben op dit moment al een maand lang behoorlijk verkouden, dus het lijkt me heerlijk om in een eucalyptusomgeving te lopen. En backpackers worden er op deze manier wel echt voor getraind om overal te kunnen slapen; best handig lijkt me! Als jullie terug zijn, kunnen jullie gewoon overal in slaap vallen waar jullie willen. Voor nu kunnen jullie elkaar uiteraard uitgebreide rugmassages geven op de mooie stranden! Ik ben nu al jaloers! Maar dat was ik sowieso, want wat jullie doen is echt SUPERVET!

Oke doei! Geniet ervan!! Kusje Thuongie

• 07 Oktober 2014 - 11:25

PieterV:

Ah gaaf joh wat je daar allemaal doet en meemaakt :-p Voor het eerst gewonnen met pubquiz? Dat je daar zo ver voor moet reizen heh? ;-) En slapen op een yoga matje is is natuurlijk geen luxe maar jullie zijn nu echte backpackers..... toch?

Have fun, Pieter